Sunday, August 9, 2009

Cuti-cuti Melaka...


Camera: Canon EOS 350D Digital Exposure: 30 Aperture: f/29.0
Focal Length:27 mm ISO Speed:100

WEKEND, menjadi hari yang sinonimnya akan diisikan dengan aktiviti-aktiviti yang santai sambil menikmati waktu-waktu cuti. Berkumpul, beristirehat dan meluangkan masa bersama keluarga merupakan aktiviti wajib. Ada juga antara kita yang sanggup berjalan beratus-ratus batu untuk bertemu ibu bapa di kampung. Inilah perjalanan hujung minggu yang menyeronokkan, tidak kurang juga yang tidak menyeronokkan.

Saya memilih untuk merakamkan gambar-gambar menarik di waktu malam untuk dikongsikan bersama. Keluar dengan status yang bukan profesional dalam dunia fotografi ini, hanya berbekalkan sedikit keinginan dan semangat untuk merakamkan panorama malam di Bandaraya Bersejarah Melaka.


Ditemani dengan dua rakan saya yang menetap di Melaka, daripada BariqANNUR Photography, kami semua menuju kesebuah restoran yang berhampiran dengan Melaka Senteral untuk menikmati hidangan makan malam, Ikan Bakar. Hidangan malam yang sungguh menyelerakan, Menyeronokkan dan sungguh mengasyikkan. Ini adalah sebagai upah kerana menyiapkan editing untuk Castom Albumnya yang bersaiz 10 x 24 (besar OoOoo album kawen nie).

Lokasi yang menjadi perbualan kami adalah Eye on Malaysia Melaka, Musium Maritim dan Jonker Walk. Kesemua lokasi yang dihajati ini berjaya ditawan dengan senjata-senjata kami.




Sekitar jam 1.30 pagi, waktu tempatan, kami pulang untuk tidur. Sampai sahaja di rumah, aku terus menerpa laptop untuk melihat hasil-hasil yang berjaya dirakamkan pada malam tersebut. inilah hasilnya. Bagi aku, aku suka gambar-gambar ini. Bagi orang lain, mungkin ya dan mungkin tidak. Terpulang. Seni satu perkara yang sangat subjektif.


Panorama Muzium Maritim, pada malam hari

Camera:Canon EOS 350D Digital Exposure:20 Aperture:f/9.0

Focal Length:22 mm ISO Speed:100

1 comment:

  1. if you have an interested, u must achieved it. may Allah bless you

    ReplyDelete