Monday, October 26, 2009

"Pop Corn & Mineral Water..."

Kesempatan yang ada, digunakan untuk merehatkan minda yang sedia "penat". Saya seorang penggemar filem, mencari masa yang sesuai untuk dipenuhkan dengan aktiviti yang sekian lama ditinggalkan. Selesai sahaja menyiapkan "dua custom & Mockop album" saya ke GSC yang terletak di Bandaraya Melaka, di Dataran PAHLAWAN, untuk menonton.

Setibanya di sana, saya memilih satu filem barat yang bertajuk "White out". Kenapa saya memilih filem ini?

Saya sebenarnya menggemari filem yang berunsurkan "action". Terpandang pada traller yang ditayangkan di skirn, tanpa berfikir panjang terus sahaja filem ini menjadi pilihan. Ini adalah kerana saya terpandang pada sin kapal terbang terhempas. Sangat teruja. Cita-cita nak jadi seorang juru terbang tidak tercapai, dapat tengok cerita yang ada unsur-unsur kapal terbangpun jadilah...

Ceritanya bermula setelah sebuah kapal terbang pengangkut Rusia terhempat di antartika akibat daripada pergelutan yang berlaku antara juru terbang dan pengawal. Aksi tembak menembak mewarnai sin ini, sehinggakan salah seorang "Pilot" terkena tembakan peluru sesat menyebabkan kapal terbang hilang kawalan dan menjunam lalu terhempas. Kesemua mereka mati dalam tragedi tersebut.

50 tahun berlalu, Ada di antara ahli-ahli biologi Amarika mendengar khabar-khabar yang ada sebuah kepal terbang pengangkut rusia pernah terhempas di antartika. Akan tetapi tidak diketahuai lokasinya. Ada di antara mereka menemui di mana lokasi kapalterbang itu terhempas dan menemuinya.

Untuk mengetahui pengakhiran cerita ini, silalah berkunjung ke panggung-panggung yang berhampiran.

1 comment:

  1. robot pun tengok citer kt panggung ka?
    ish ish..ajaib

    ReplyDelete