Sunday, January 10, 2010

Outing Bersama Saiful Nang...



SMS berbnyi... beriiit... briiit...
wah ada sms nie, sapa pulaklah yang send ni? ummmmmm....
"Bro, datang Melaka tak wekend ni? ada projek baik nie..." Ayat dalam sms. Dengan menggunakan hikmat jejeri tanpa bayang, lalu dengan bersegera aku membalas sms tersebut. "Wah, menarik bunyinya, projek besar ke? dapat shoot wedding ka bro?" bertanya aku penuh mencari erti. selang beberapa minit, kawan aku menjawab, "ada contes 50mm kat Dataran Pahlawan jam 8.00 pagi, petang ada outing lak ngan Saiful Nang. Maun join tak?.... lalu aku menjawab... "Menarik tu, nak lah joinnya, tapi lama sangat tu, dari pagi sampai petang, pengsan..." sms kami terhenti sampai di situ sahaja.

Lalu hati ini berbisik, "Wah syok jugak ni kalau dapat join, tapi tengok dululah, kalu sempat aku pergi, lagi pun cover mocup album untuk Pak Tam tak buat lagi ni, aduuuuiii..." jelas ada sedikit halangan di situ.

Aku sampai di Melaka Bandaraya Bersejarah jam 9.30 malam, setelah melalui perjalanan yang memenatkan dalam suasana cuaca yang cukup mencabar. Meredah hujan lebat hampir di sepanjang jalan. Sepanjang jalan aku hanya mengekori "konvoi Diraja" yang aku teserempak di laluan "exit" Simpang Pulai. Purata kelajuan hanyalah 120KM/J. Merasa juga jadi macam orfang besar, walaupun aku ini bukan dari darah yang berketurunan raja. Rata-rata semua kereta yang cuba memintak "konvoi Diraja" ini tidak berjaya berbuat demikian kerana dihalang oleh Polis pengiring yang menggunakan Proton Perdana V6. Terpaksa akur...

Sampai di Melaka, aku sibuk mencari otak-otak... merata aku pusing ditemani aweks tercinta (hahahahahaha istri aku lah). berlaku pula tragedi yang tidak diingini. Cari otak-otak tak dapat, siap teserempak dengan kemalangan pula. Seorang Mat Rempit terbaring kerana merempuh sebuah Wira yang mahu mesuk ke simpang untuk ke medan selera. Longlai di pangkuan kawannya. Diam tidak mampu berkata apa-apa. Difahamkan dia menunggang motor dengan laju dan tidak berlampu. Inilah bahananya, menyusahkan orang lain dan diri sendiri. Saya sendiri membuat panggilan kecemasan, meminta ambulan datang ke tempat kejadian. Selepas itu aku terus bergerak pulang ke rumah. Apa lagi, tidurlah...



Dipendekkan cerita....

Petangnya aku bergegas menuju ke rumah saudara Anaz, kami bersiap sedia menuju ke pusat bandaraya. Semua peralatan dipikul (Ada tragedi sebenarnya, tetapi malas nak cerita).

Setelah tiba ditempat yang dijanjikan, Saiful Nang dah sampai lama dah, tengah bagi taklimat, jelas sangat dah terlewat. aduuuiii, lagi satu hal. Alamak...


Dengan muka selamber jer kami join, tanya-tanya apa yang patut, terus je wat kerja. Cari-cari tempat yang patut untuk di shoot. 8.15, kami berjanji untuk berjumpa semula di tempat kami berkumpul tadi.


Secara "jujur" nya aku tak shootpun gambar di area-area, sebab aku telah ditimpa sesuatu yang tidak dirancang. Luar kawalan dan di luar jangkaan. Lepas solat baru aku shoot...


Aku up satu keping jer. hahahahahaha...





No comments:

Post a Comment